چگونه مخاطبان مناسب را پیدا کنید؟2020-09-17
مخاطب هدف کیست؟ راه های شناسایی مخاطب هدف معرفان
در توضیحات ویدئو، موضوع ولاگ را توضیح دهید و از مخاطبان بخواهید نظراتشان را با شما به اشتراک بگذارند. با مخاطبان خود تعامل کنید؛ به کامنتهایشان پاسخ دهید و به پیشنهاداتشان گوش دهید. این تعامل نه تنها به رشد پیج شما کمک میکند، بلکه باعث میشود ارتباط نزدیکتری با مخاطبانتان داشته باشید. هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است. نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وبگردی استفاده میکنند، بر تجربه تبلیغاتی آنها تأثیر دارد.
وقتی درباره انواع مخاطبان هدف حرف میزنیم در واقع منظورمان راههای بیشتری است که با استفاده از آن شما میتوانید جامعهای که محصولتان را برای آنها ارائه میدهید، محدود کنید. شما میتوانید مخاطبان هدف خود را در گروههای مختلفی طبقهبندی کنید که یک نمونه از این طبقهبندیها در زیر آورده شده است. با پرسیدن سوال، نه تنها در مورد مخاطبان هدف خود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد، بلکه نحوه تعامل موثرتر با آنها را نیز خواهید آموخت.
این ابزار یک رابط کاربری آسان دارد - کافی است به وب سایت آنها بروید و یک عبارت را جستجو کنید. با استفاده از این، می توانید کلمات کلیدی که اغلب جستجو می شوند را بیابید و موفقیت بالقوه آنها را در حین برنامه ریزی استراتژی بازاریابی یا SEO خود اندازه گیری کنید. ذکر اجتماعی مجموعه ای فرعی از نام تجاری است که به طور خاص برای شرکت در یک مکالمه آنلاین در زمان واقعی طراحی شده است. این ابزار در هر زمان و هر زمان که شخصی در مورد برند شما به صورت آنلاین صحبت می کند به شما امکان می دهد بدانید.
اگر هنوز برای کسب و کار خود اکانتی در شبکههای اجتماعی نساختهاید، این کار را بهسرعت انجام دهید. شبکههای اجتماعی خود را زیر نظر داشته باشید تا متوجه شوید که چه زمانهایی مخاطبان شما بیشترین واکنش را به پستهای شما نشان میدهند. با این کار شما میتوانید به خوبی متوجه علایق مخاطبان خود شده و در نتیجه یکی از مهمترین مراحل در پیدا کردن مخاطبان هدف را طی کنید.
مخاطبان همشکل و شبیه به هم مشخصات و رفتارهایی دارند که شبیه به مخاطبان کنونی شما در شبکههای اجتماعی است. آیا لیستی از مشتریان یا مشترکین خودتان دارید؟ اگر لیستی از این افراد داشته باشید میتوانید خیلی دقیق آنها را با تبلیغات مناسب هدف قرار دهید. باید محتوای خودتان را به گونهای تولید کنید که با خصوصیات و رفتارهای مشترک مخاطبان بیشترین سازگاری را داشته باشد. بله، استفاده از ابزارهای تحقیق مخاطب هدف ضروری است زیرا به شما کمک میکند تا نیازها و تمایلات مخاطبانتان را بهتر بشناسید و استراتژیهای مناسبی را برای کسب و کارتان ایجاد کنید. گروههای تمرینی یا focus groups نیز به شما در تحقیق مخاطب هدف کمک میکند.
راز موفقیت در جذب مخاطب هدف در اینستاگرام
البته در ابتدا شاید تنها هدف شما سرگرمی یا ارتباط با مخاطب باشد، اما با گذشت زمان و رشد مخاطبان، ولاگها میتوانند به منبع درآمدی جدی تبدیل شوند. در ادامه، چند راه ساده و کاربردی برای کسب درآمد از ولاگ را بررسی میکنیم. برای موفقیت در تبلیغات شبکههای اجتماعی، باید پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و در مرحله بعدی، محتوای متناسب را منتشر کنید. انواع مختلفی از تبلیغات در این پلتفرمها وجود دارد، از جمله تبلیغات ویدیویی، تبلیغات تصویری، استوریها و تبلیغات کروسل (Carousel Ads).
فراموش نکنید که هر کانال اجتماعی متفاوت است و مخاطبان خاص خودش را دارد؛ ازاینرو بررسی و تجزیه و تحلیل در همه پلتفرمها برای شما ضروری است. از طرفی شناخت دقیق آداب و رسوم مخاطبان به شما کمک میکند تا بتوانید با حضار به خوبی ارتباط برقرار کنید. حدود دو سال پیش نیک وی آچیچ (Nick Vujicic) به ایران آمد، در همان شروع سخنرانی چند ثانیهای به زبان فارسی با مخاطبان سلام و احوال پرسی کرد. بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از روشهای مؤثر برای شناسایی و ارتباط با مخاطبان هدف است.
SEMrush یک بسته ابزار کامل است که به شما کمک می کند تا تحقیقات بازار گسترده ای انجام دهید و بینش های عملی را کشف کنید. ویژگی تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی آن به شما کمک می کند کلمات کلیدی دقیقی را که مخاطبان هدف شما واقعاً به صورت آنلاین جستجو می کنند تا وب سایت شما را پیدا کنند، تعیین کنید. در دنیای رقابتی امروز، شناسایی مخاطبان هدف برای موفقیت و رشد کسب و کارها و سازمانها بسیار حائز اهمیت است. در گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوان با بهرهگیری از دادههای موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروههای خاصی از مخاطبان نمایش داد.
با این کار، می توانید درک بهتری از نحوه تعامل مشتریان با برند شما و نحوه ایجاد محصولاتی که دقیقا نیازها و خواسته های آنها را برآورده می کنند داشته باشید. در این مقاله تلاش کردیم شما را با تمام جنبههای ولاگ آشنا کنیم؛ از تعریف و انواع ولاگ گرفته تا چالشها، فرصتها و حتی راههای کسب درآمد از آن. ولاگری نه تنها میتواند بستری برای خلاقیت و ارتباط با مخاطبان باشد، بلکه با کمی پشتکار و برنامهریزی، به منبعی برای رشد شخصی و مالی تبدیل میشود. این برندها میتوانند محصولات یا خدماتشان را از طریق ولاگ شما تبلیغ کنند.
با شناسایی و درک گروه خاصی از افراد که به احتمال زیاد به یک محصول یا خدمات شما جذب میشوند، میتوانید اقدامات بازاریابی خود را هدفمند کنید و کارآمدی تبلیغاتتان را افزایش دهید. برای شناسایی مخاطبین هدف راهکارهای زیادی وجود دارد که اساسیترین آنها، راهاندازی باشگاه مشتری، ایجاد پرسونا و تجزیه و تحلیل شبکههای اجتماعی است. در هر کدام از راهکارها، نکات خاص و ویژهای قرار دارد که در این مقاله آنها را بررسی کردیم. به این ترتیب، میتوانید بر اساس کسبوکار خود، روشی که برای شما موثرتر است را انتخاب کنید.
ابزارهای گوش دادن اجتماعی و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می توانند اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان رقیب ارائه دهند. یک مخاطب هدف می تواند بر اساس عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی، جنسیت، سن، تحصیلات و وضعیت اجتماعی-اقتصادی باشد. به عنوان یک کسب و کار، مهم است که مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید تا بتوانید مشتریان مناسب را تامین کنید. یکی از مهمترین کارهایی که برای دستیابی به مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی باید انجام دهید، تولید محتوای ارزشمند و داشتن یک استراتژی محتوای عالی برای حضور فعال و موثر در شبکههای اجتماعی است.
از طرف دیگر، اگر کفش های ورزشی می فروشید، مخاطبان هدف شما ممکن است در درجه اول ورزشکاران باشند. ابزارهای زیادی برای پایش شبکههای اجتماعی وجود دارد و یکی از آنها شنود است. شنود در شبکههای اجتماعی یک اصطلاح به معنای اطلاع از نظرات و بازخوردهای کاربران در مورد برند و فعالیت شما در شبکههای اجتماعی است.
بهینهسازی موتورهای جستجو (سئو) نیز میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید. با تحلیل دادههای ترافیک وبسایت خود و بررسی کلمات کلیدی مرتبط میتوانید بفهمید که مخاطبان شما به دنبال چه نوع محتوایی هستند و چگونه به وبسایت شما میرسند. تبلیغات گوگل یکی از مؤثرترین روشهای بازاریابی آنلاین است که به شما امکان میدهد تا به صورت هدفمند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Ads میتوانید کمپینهای تبلیغاتی خود را مدیریت و تحلیل کنید و بفهمید که چه نوع تبلیغاتی بیشترین تأثیر را بر روی مخاطبان شما دارند. تحلیل تعاملات کاربران در رسانههای اجتماعی میتواند به شما کمک کند تا بفهمید که مخاطبان شما به چه نوع محتوایی علاقهمند هستند و چگونه با آن تعامل دارند. بررسی کنید که کدام پستها بیشترین لایک، کامنت و اشتراکگذاری را دارند و بفهمید که چه عواملی باعث جذب مخاطبان شدهاند.
تولید محتوای متنوع، استفاده از تبلیغات هدفمند و ارتقاء تجربه کاربری به جذب مخاطبان کمک میکند. بله، میتوانید تحقیق مخاطب هدف را به تنهایی انجام دهید، اما در برخی موارد بهتر است به کمک متخصصین تحقیقات بازار و ابزارهای مناسبی که برای این منظور وجود دارد، اقدام کنید. این افراد و ابزارها میتوانند به شما در تحلیل دادهها و ارائه راهکارهای بهتر کمک کنند.
با استفاده از نظرسنجیها، برندها میتوانند نیازها و خواستههای یک مخاطب خاص را بررسی کنند. نظرسنجیها معمولاً بر کشف اطلاعات ارزشمند درباره گروه نظرسنجیشده تمرکز دارند، مانند سطح دانش آنها یا اینکه چه چیزی را بهعنوان یک خدمات ارزشمند تلقی میکنند. علاوه بر اینها شما باید به طور دقیق از ویژگی محتواهایی که میتوانید در بسترهای مختلف به اشتراک بگذارید، آگاه شوید.
مخاطب هدف کیست؟
در نهایت، همیشه از برقراری ارتباط در یک سطح احساسی با مصرف کنندگان اطمینان حاصل کنید. خلاقیت داشته باشید و به فکر راههای جدیدتری برای افزایش جذابیت کسب و کارتان باشید. از همه مهمتر، ترکیب عکسها و ویدئوها با عواطف و احساسات میتواند نرخ تبدیل را بهبود ببخشد و مخاطب هدف را به کسب و کارتان نزدیکتر کند. یافتن و دستیابی به مخاطبان هدف برای استراتژی های بازاریابی ورودی یا دیجیتالی موفق بسیار مهم است.
اگر دقت کرده باشید دلیل موفقیت شرکت نایک تقسیم بندی مخاطبانش به سه حوزه کلیدی مردان، زنان و کودکان است. علاوه بر این، این شرکت، نسل هزاره و نسل زد را هم با موفقیت هدف گیری کرده است. از این لحاظ، معمولا افراد جوان دوست دارند از برندهای قابل اعتماد و متنوع از حیث محصولات خرید کنند.
ما جستجوی شما را با تمام 15 بهترین ابزار ذکر شده در بالا آسانتر کرده ایم. اکنون این شما هستید که باید ابزاری را انتخاب کنید که به بهترین وجه با برند و نیازهای بازاریابی شما مطابقت دارد. این سیستم به بزرگترین شرکتهای جهان امکان میدهد تا قدرت مفیدترین داراییهای خود، یعنی دادههای بازاریابی و افراد خود را کشف کنند. Statista یک فناوری مبتنی بر ابر است که به شرکت های تجاری اجازه می دهد داده های آماری مربوط به بخش ها و صنایع مختلف بازار را تجسم و تجزیه و تحلیل کنند.
اگر بهدنبال رشد سریع فروش هستید، تبلیغات پولی گزینهی ایدهآلی برای شماست. در حال حاضر هدف شرکت آتاری همان افرادی است که در دهه 1980 با آتاری بازی میکردند. البته کسانی که در آن زمان با دستگاه آتاری بازی میکردند، امروز دیگر دنبال بازی کردن نیستند بلکه از این ابزار به عنوان یک ابزار خاطرهانگیز استفاده میکنند. سعی کنید که همیشه تعریف خودتان را از مخاطب هدف بررسی کنید و ببینید که آیا مسیر شما در راستای پیدا کردن مخاطبان هدف درست است. در صورتی که میبینید دارید مسیر را اشتباه میروید باید در تعریف خود از این مخاطبان تجدید نظر کنید. دیتابیس و دادههای شما از مشتریان میتواند اطلاعات ارزشمندی برای شما فراهم کند.
{پرداخت آنلاین
|}بهطور خلاصه، نظرسنجیها راهی عالی برای فهمیدن خواستههای مشتریان هستند و اطلاعات قدرتمندی ارائه میدهند که به تصمیمگیریهای بهتر و متمرکزتر کمک میکند. این نظرسنجیها همچنین میتوانند زمانی که به دنبال بازارها و مخاطبان جدید هستید، بسیار مفید باشند. از دنبال کنندگان خود بپرسید که میخواهند چه چیزی را در صفحه شما ببینند. از ابزارهایی مانند پرسش و پاسخ در استوری اینستاگرام استفاده کنید تا نظر آنها را درباره خود بدانید.
روانشناسی به جنبه های روانشناختی مخاطبان شما عمیق تر می پردازد و ارزش ها، نگرش ها، علایق و سبک زندگی آنها را آشکار می کند. با درک اینکه چه چیزی مخاطبان شما را هدایت می کند، به چه چیزی اهمیت می دهد و چه چیزی را آرزو می کند، می توانید ارتباط معناداری با آنها ایجاد کنید. با گنجاندن روانشناسی در تحقیقات مخاطبان خود، میتوانید رویکردی ظریفتر و همدلانهتر برای بازاریابی ایجاد کنید، رویکردی که مستقیماً با قلب و ذهن مشتریان ایدهآل شما صحبت میکند.
از ده نوع سوال کلیدی، از جمله چک باکس ها، پاسخ های متنی، و نام و اطلاعات تماس برای تولید سرنخ در هر فرم نظرسنجی پشتیبانی می کند. میتوانید مستقیماً هر کلمه کلیدی را وارد کنید و ببینید چه سؤالاتی در دنیای واقعی در مورد آن در دو موتور جستجوی معروف Google و Bing پرسیده میشود. با این کار، بازاریابان می توانند به راحتی نیازها و احساسات مشتری را در پشت سؤالاتی که می پرسند درک کنند. درواقع تفاوت خاصی بین بازار هدف با مخاطب هدف وجود ندارد و هردو به یک مفهوم اشاره می کنند.
اپلیکیشنهای سادهای مثل InShot یا CapCut میتوانند برای شروع عالی باشند. به ویدئوهایتان موسیقی اضافه کنید، قسمتهای اضافی را برش بزنید و متن یا افکتهای جذاب اضافه کنید. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، بهخوبی اهمیت...
با ما همراه باشید تا یاد بگیرید چطور مخاطبان هدف خود را بشناسیم و از این دانش برای موفقیت بیشتر کسب و کار خود استفاده کنید. اکنون که دادههای زیادی را در مورد مخاطبان هدف خود جمعآوری کردهاید، زمان آن فرا رسیده است. شخصیت خریدار یک نمایش نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما است که بر اساس داده ها و تحقیقات واقعی است. شما می دانید که او برای کارایی ارزش قائل است، از ابزارهای فعلی موجود در بازار ناامید است، و مایل است برای راه حلی که باعث صرفه جویی در وقت او می شود و گردش کار او را ساده می کند، حق بیمه بپردازد. وقتی نوبت به درک مخاطبان هدف ایده آل شما می رسد، جمعیت شناسی فقط نوک کوه یخ است. در حالی که دانستن سن، جنسیت، موقعیت و شغل مخاطبان شما میتواند بینشهای ارزشمندی را ارائه دهد، این روانشناسی است که واقعاً کلید باز کردن قفل انگیزهها، خواستهها و رفتارهای مخاطبان را دارد.
- {
- هنگام جستجوی مخاطب هدف در اینستاگرام از این موارد بهعنوان راهنمای خود استفاده کنید. |}{
- با درک صحیح از مخاطب هدف، در هزینه، انرژی و زمان صرفهجویی خواهید کرد. |}{
- با مطالعه کتب، مقالات، گزارشات، و مطالب مرتبط با حوزه کسب و کارتان، میتوانید به دانش و تخصص بیشتری در مورد نیازها و تمایلات مخاطبان خود برسید. |}
- برای تحلیل دادههای مخاطبانتان میتوانید از ابزارهای تحلیل آماری، نرمافزارهای تحلیل داده، و ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
- برای شناسایی مخاطب هدف خود، به تفکری دقیق و پژوهشهای گسترده نیاز دارید.
- آنها باید عواملی مانند جمعیت شناسی، روانشناسی و رفتارهای خرید را در نظر بگیرند.
با توجه به اینکه ۸۸.۰۲ درصد از جستجوهای کاربران در آسیا در گوگل انجام میشود ( Statcounter)، تبلیغات در این پلتفرم میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد. گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. مخاطبان شما به چه زبانی صحبت میکنند؟ این مسئله را در نظر بگیرید که ممکن است مخاطبان شما، به زبان شما صحبت نکنند. و با دانستن مکان زندگی آنها هم نمیتوانید مطمئن شوید که به زبان محلی آن شهر و کشور صحبت میکنند. فقط کافیست متوجه شوید که مخاطبان شما از کدام دهه هستند و یا از چه نسلی هستند.
بررسی رقبا و تحلیل صنعت نیز میتواند به شما در تحقیق مخاطب هدف کمک کند. با بررسی رقبا، میتوانید اطلاعاتی درباره رویکردها، محصولات، و استراتژیهای آنها در جذب مشتریان کسب کنید. همچنین، تحلیل صنعت نیز به شما اطلاعاتی درباره روندها، چالشها، و فرصتهای بازار مربوط به مخاطب هدفتان را ارائه میدهد. مشاهده رفتار مشتریان در محیط واقعی یا آنلاین نیز یکی از روشهای مؤثر برای تحقیق مخاطب هدف است. با مشاهده چگونگی تعامل مخاطبان با محصول یا خدمات شما، میتوانید بررسی کنید که آنها چگونه با محصولات شما در تعامل هستند و چه نیازها و تمایلاتی را دارند. این ابزار تحقیق مخاطب هدف برای کسب و کارهای فیزیکی مانند فروشگاهها و رستورانها به خصوص مناسب است.
راههای متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسبوکار خود انتخاب کنید. این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید. برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد. در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. چه کسانی میخواهند با شبکههای اجتماعی شما تعامل بیشتری برقرار کنند؟ با افرادی که تا به حال از شما خرید کردهاند، شما را فالو میکنند و با محتواهای شما تعامل برقرار میکنند، شروع کنید. در این مقاله چند راه آسان برای دستیابی به مخاطبان هدف را با هم مرور خواهیم کرد.
اصولا برای درک مشتریان و پیدا کردن راههای جدید برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف (target audience) راه بهتری از جستجوی اطلاعات وجود ندارد. اگر خواستهها و نیازهای مخاطبانتان را میشناسید، میتوانید به طور ملموسی با آنها ارتباط برقرار کنید. در این راستا، به کمک بینشهای سئو میتوانید درباره چهارچوب فکری و هدف مخاطبانتان اطلاعات بیشتری به دست آورید.
مجموعه محصولات پیشنهادی ما را امتحان کنید ما آن را The Squeeze Growth Pack می نامیم. عادات تغییر دهنده زندگی را ایجاد کنید و با تمرینات و مدیتیشن های آنها تنها در 14 روز 10 درصد استرس خود را کاهش دهید. بنابراین، اگر میخواهید از ویژگیهای پیشرفتهتر استفاده کنید، باید به یکی از برنامههای برتر آن ارتقا دهید. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد اینکه چگونه می توانیم از اهداف بازاریابی شما حمایت کنیم بیشتر بدانید.
وقتی پست فیسبوک شما کامنتهای زیادی میگیرد،سعی کنید دچار اعتماد بنفس کاذب نشوید. به تمام کامنتها پاسخ دهید و به تمامنکاتی که میتوانند به شما برای درک بهتر مخاطبین هدف و آشنایی با آنها کمک کنند،توجه داشته باشید. مخاطبین هدفافرادی هستند که ممکن است از طریق تبدیل شدن به محتوای بازاریابی شما واکنش نشاندهند. این محتوای بازاریابی میتواند یک صفحه لندینگ، پست فیسبوک، صفحه فشار (squeeze page) یا صفحه محصول باشد یا ایمیلی باشد که برای بخش خاصی از مخاطبیننوشته اید.
با درک صحیح از مخاطب هدف، در هزینه، انرژی و زمان صرفهجویی خواهید کرد. ازآنجاکه نمیتوانید همه افراد را در شبکههای اجتماعی هدف قرار دهید (اگرچه میتوانید به هرکسی بفروشید)، باید مخاطب هدف خود را تعریف، شناسایی و درک کنید تا بتوانید با او در شبکههای اجتماعی صحبت کنید. هنگامی که تازه شروع به کار میکنید، مطمئن شوید که مخاطب هدف مشخصی دارید. محتوای مرتبط ایجاد کنید و از تاکتیکهایی مانند همکاری با اینفلوئنسرها، استفاده از هشتگها و برنامههای ارجاع برای دسترسی به آنها بهره بگیرید. اینستاگرام از هشتگها برای افزایش آگاهی از برند استفاده میکند و آنها کلید یافتن و تعامل با مخاطبان هدف هستند. اگر بهخوبی از هشتگها استفاده کنید، افرادی که ممکن است به موضوع یا مطلب شما علاقهمند باشند، میتوانند با برند شما آشنا شده و با آن تعامل داشته باشند.
مثلاً اگر شخصیدر ناحیهای زندگی میکند که شما برای آنجا تحویل محصول ندارید، وی جزء مخاطبینهدف شما به حساب نمیآید. به همین صورت مشتری که قدرت خرید محصولات شما را ندارد،جزء مخاطبین هدف شما محسوب نمیشود. همیشه بررسی مثال و نمونه میتواند شما را در مسیر رسیدن به خواستههایتان یاری کند؛ از همین رو در ادامه به بررسی دقیق دو نمونه موفق جهانی، یعنی شرکت اپل و کفش ونس میپردازیم. این دو شرکت برای پیدا کردن مخاطبین هدف خود با تمرکز بر سوشال مدیا اقدامات جالبی انجام دادهاند که با زیر ذرهبین بردن آنها میتوانیم سر از کارشان در بیاوریم و از آنها الگو بگیریم. در میان اطلاعاتی که جمعآوری کردید به دنبال پیدا کردن الگوها و شباهتها باشید.
برای شروع نیازی به تجهیزات گرانقیمت یا دانش حرفهای ندارید؛ کافی است کمی اشتیاق و خلاقیت داشته باشید. بهطور خلاصه، اگر نوشتن و تصویرسازی در مرکز توجه باشد، با یک بلاگر روبهرو هستید، اما اگر ویدئو حرف اول را بزند، با یک ولاگر سروکار دارید. برای آشنایی بیشتر با بلاگری میتوانید به مقاله «بلاگری چیست» ما سر بزنید.
وقتی به سالن سخنرانی میروید متوجه میشوید که تعداد مخاطبان شما بیش از ۳۰۰ نفر هست. شما آنقدر مشغول صحبت در مورد محصول یا خدمات خود هستید که فراموش می کنید از آنها بپرسید به چه چیزی نیاز دارند، چه می خواهند و با چه چیزی درگیر هستند. در اینجا در Squeeze Growth، او در مورد بازاریابی آنلاین می نویسد و به بررسی نرم افزارهای قوی می پردازد. برای دسترسی به ابزار Userlytics، باید هزینه معقولی 49 دلاری را برای ایجاد نظرسنجی آسان و سریع بپردازید.
استفاده از ابزارهای تحلیل داده مانند Google Analytics و Microsoft Excel میتواند در بهبود استراتژی بازاریابی شما مؤثر باشد. اینکه بدانید باید به چه افرادی دسترسی پیدا کنید به درک نیازها، خواستهها و نوع تعامل مخاطبان کمک میکند. آگاهی از این موضوع به خصوص در یک رقابت آنلاین اهمیت زیادی دارد، زیرا بیشتر افراد دوست دارند برندشان قابل شناسایی و محتواها به مخاطبان خاصشان مربوط باشد. آیا برای ارتباط با مشتریان ایده آل خود تلاش می کنید؟ آیا نیاز به بهبود تلاش های بازاریابی خود دارید؟ اگر چنین است، وقت آن رسیده است که مخاطبان هدف خود را از نزدیک تحقیق کنید. مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی، گروه خاصی از افراد هستند که شما به عنوان صاحب کسب و کار میخواهید با کانالهای اجتماعی خود به آنها دست پیدا کنید. آنها افرادی هستند که احتمال علاقمند شدنشان به برند شما، محتوایی که تولید میکنید و محصولات و خدماتی که به بازار عرضه میکنید، خیلی زیاد است.
هر کانالی که در شبکههای اجتماعی ایجاد میشود، محتوای منحصربهفردی داشته و بنابراین مخاطبان خاص خود را هم دارد. بنابراین رصد کردن تحلیلهای مربوط به کانال خودتان در همه بسترهای فراهمشده یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام بدهید. ایده اصلی در پشت همه این روشها برای شناسایی مخاطبان هدف، داشتن یک ایده واضح از پیامی است که آنها میخواهند بشنوند. محتواهای پرتعامل مرتبط با هشتگها را بررسی کنید تا ایدههایی برای ایجاد محتوا به دست آوردید. ICA شما به ستاره شمالی تبدیل می شود که تصمیمات تجاری شما را هدایت می کند و تضمین می کند که همیشه با افراد مناسب به روش درست صحبت می کنید. شناسایی مخاطب هدف به کسب و کار کمک میکند تا تبلیغات را به صورت هدفمندانهتری انجام دهد و مشتریان وفادار و دائمی جذب کند.
سایت منبع