تاثیر محتوا در سئو در سال 2024

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم

در حالی که ممکن است نگران باشیم که هوش مصنوعی جایگزین کار ما شود، بهتر است به این نکته توجه کنیم که هدف گوگل از معرفی SGE، ارائه نتایج بهتر و مرتبط‌تر به کاربران است. آماده باشید برای تغییر در دیدگاهتان نسبت به نرخ کلیک CTR و موقعیت‌های رتبه‌بندی. با فراهم شدن اسکرول بی‌پایان در دسکتاپ و دستگاه‌های موبایل، گوگل امکان جستجو در صفحات مختلف نتایج SERP را برای کاربران ساده‌تر کرده است تا به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. در سال 2024، گوگل تمرکز زیادی بر روی کیفیت محتوا، تجربه کاربری و سیگنال‌های مرتبط با جستجوی صوتی داشته است.. با رشد روزافزون کسب‌وکارهای محلی و اهمیت بالای Local SEO، یکی از روش‌های مهم برای جذب مشتریان بیشتر، بهینه‌سازی سایت برای جستجوهای محلی است. اگر فروشگاه یا خدمات محلی دارید، باید از گوگل مای بیزینس و کلمات کلیدی محلی استفاده کنید تا در جستجوهای مرتبط با موقعیت جغرافیایی بهتر دیده شوید.

توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد. استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک می‌کند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند. این ابزار به شما امکان می‌دهد وب‌سایت رقبا را بررسی کرده و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند. همچنین اطلاعات ارزشمندی مثل حجم جستجوی ماهانه و روند تغییرات این کلمات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با استفاده از ابزارها و فن‌آوری‌های پیشرفته و درک تفاوت‌های ظریف الگوریتم‌های موتورهای جستجو، کسب‌وکارها می‌توانند به طور موثر با چالش‌های سئو مقابله کرده و به رشد پایدار در بازار دیجیتال دست یابند. در نتیجه، در حالی که مسیر موفقیت در سئو ممکن است چالش‌برانگیز باشد، پاداش افزایش دیده شدن، ترافیک و رشد کسب‌وکار، ارزش تلاش را دارد. نظرات و بازخوردهای کاربران می‌تواند نقش مؤثری در استراتژی محتوایی سئو ایفا کند. با تحلیل این بازخوردها می‌توانید نقاط قوت و ضعف سایت را شناسایی کرده و بهبود دهید. یکی از قوانین سئو در ۲۰۲۴ همچنان E-A-T هست که یکی از بنیادی‌ترین معیارهاییه که برای سئوی موفقیت‌آمیز باید بهش دقت داشته باشید. بهینه سازی برای E-A-T یعنی شما محتوای با کیفیت تولید کنید، محتواتون دقت علمی داشته باشه، به تجربه کاربری (UX) توجه کنید، تلاش کنید مخاطب با شما وارد گفتگو یا تعامل بشه و بک‌لینک‌های با کیفیت و معتبر داشته باشید.

سپس، یک موضوع را در جعبه جستجو وارد کرده و پایگاه داده خود را انتخاب کنید. سئو به طور فزاینده ای بر روی استراتژی هایی برای نشان دادن تخصص واضح در یک موضوع خاص متمرکز می شود. یکی از استراتژی‌ها این است که یک فرمت سوال و پاسخ قوی را در بیشتر یا تمامی محتواهای خود پیاده‌سازی کنید. هنوز مشخص نیست که چه عواملی بر لینک هایی که در کنار قطعه ظاهر می شوند تأثیر می گذارد. اما محتوای نمایش داده شده در اینجا تمایل به اشتراک گذاری برخی ویژگی های مشابه دارد.

سال‌هاست که بازنویسی ساده مطالب، راهی برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو بوده است. اما اکنون با پیشرفت‌های هوش مصنوعی، تولید محتوای با کیفیت به مراتب پیچیده‌تر شده است. برای برجسته شدن در میان انبوهی از محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی، باید به محتواهای خود ارزش افزوده منحصر به فردی ببخشیم. این مقاله گزیده‌ای از کتاب الکترونیکی «ترندهای سئو 2024» وب‌سایت SEJ است که جمع‌آوری نظرات کارشناسان درباره پیش‌بینی‌های سئو برای دوازده ماه آینده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات سال گذشته، تغییر تعریف گوگل از «محتوای مفید» بود.

همان‌طور که اشاره کردیم، کلمه کلیدی یکی از معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی صفحات است. گوگل باید تصمیم بگیرد از میان میلیون‌ها صفحه کدام‌ها را به کاربر نمایش دهد و کلمات کلیدی به گوگل در درک معنای صفحه کمک می‌کنند. سئو کلاه سفید شامل تکنیک‌های اخلاقی و مجاز برای بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو است. استفاده از این تکنیک‌ها به بهبود رتبه وب‌سایت در بلندمدت و به طور پایدار کمک می‌کند. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ربات‌ها در پایگاه داده عظیمی به نام “ایندکس” ذخیره می‌شود.

یه اتفاق دیگه‌ای که توی سال ۲۰۲۴ و به خصوص با معرفی الگوریتم اسپم‌برین افتاده اینه که دیگه نمی‌شه مثل قبل بک لینک خرید. شاید یه چیزی که خیلی از متخصصان SEO بهش عادت کرده‌اند، اینه که محتوای صفحه رو از یک یا چند کلمه کلیدی خاص پر می‌کنند. دومین موردی که در سال گذشته برای موتورهای جستجو و الگوریتم ها پررنگ شد، موجودیت نویسنده پشت محتواهاست. این یعنی اینکه الگوریتم های گوگل نسبت به نویسنده باهوش تر عمل می کنند؛ این مورد می تواند با مورد بعدی کمی ارتباط داشته باشد. به بیان دیگر، با معرفی هوش مصنوعی به دنیا، الگوریتم ها به محتواهایی که توسط یک انسان زنده(مانند خود شما!) نوشته شده و از تجربیات و دانش خود مایه می گذارد، اعتبار بیشتری می بخشند.

شاید در سال های قبل نیز یونیک و جدید بودن محتوا می توانست تاثیر مثبتی در سئو سایت بگذارد اما این روند در سال گذشته به اوج خود رسید و تبدیل به یکی از مهمترین فاکتورها برای رتبه دهی سایت ها شد. علاوه بر این، من پیش بینی می کنم که گوگل بیشتر بر تجارت الکترونیک تمرکز خواهد کرد. آنها ممکن است ویژگی ها را از طریق SGE یا ابزارهای دیگر پرده برداری کنند و به عنوان یک رقیب سرسخت آمازون قرار بگیرند. در نهایت، تجربه به‌روزرسانی‌شده SGE احتمالاً نحوه بهینه‌سازی محتوا و تعامل با مشتریان را در طول جستجوی آنها تغییر خواهد داد. با ورود به سال ۲۰۲۴، ادغام عمیق‌تر هوش مصنوعی در سئو و ایجاد محتوا، تأکید بیشتر بر محتوای نوشته‌شده توسط متخصصان، و پیشرفت بیشتر از سوی Google در زمینه‌ای مانند «تجربه تولیدکننده جستجو» (SGE) را انتظار داریم.

سئو سازمانی به مجموعه‌ای از اقدامات و استراتژی‌های سئو گفته می‌شود که برای سازمان‌های بزرگ با وب‌سایت‌های پیچیده و پرمحتوا به کار می‌رود. سئوی سازمانی بهینه سازی وب سایت و محتوای آن برای موتورهای جستجو است تا رتبه و ترافیک ارگانیک آن را افزایش دهد. این نوع سئو برای سازمان های بزرگ با وب سایت های پیچیده و محتوای گسترده طراحی شده است. موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را برای ارائه نتایج جستجوی دقیق‌تر و مرتبط‌تر با نیازهای کاربران به روز می‌کنند. به همین دلیل، وب‌سایت‌هایی که تجربه کاربری (UX) بهتری ارائه می‌دهند در رتبه‌بندی موتورهای جستجو جایگاه بالاتری خواهند داشت. هوش مصنوعی با خودکارسازی و بهبود تحقیقات کلمات کلیدی، ایجاد محتوا و تجزیه و تحلیل عملکرد، سئو را تغییر خواهد داد، ولی جایگزین آن نمی‌شود.

ما در میزفا سعی می‌کنیم این کار رو برای شما آسون‌تر کنیم و امیدواریم توی این مسیر تونسته باشیم به شما کمکی کنیم. ما قبلاً توی مقاله الگوریتم E-A-T گوگل چیست توضیح دادیم که E-A-T یه مفهوم نسبتاً جدید در دنیای سئو هست و به ترتیب به معنای تخصص (Expertise)، اقتدار (Authoritativeness) و اعتماده (Trustworthiness). 2- گوگل محتواهایی که زبان ساده و قابل فهم برای مخاطب را داشته باشد را به محتواهایی که پیچیده باشند و یا برای همه قابل درک نباشد ترجیح می دهد. در حالی که SGE هنوز فعال نشده است ولی بهتر است از امروز شروع به آماده‌سازی سایت خود برای مواجهه با این به‌روزرسانی گوگل کنیم. این صنعت در یک مرحله حساس قرار دارد و دیدگاه‌ها و نظرات متفاوتی درباره  آینده آن مطرح می شود. مشکل اصلی اینجاست که اینترنت و تگ‌های hreflang همیشه با ساختار سازمانی آفلاین همخوانی ندارند و مدیریت این تفاوت‌ها می‌تواند بسیار پیچیده باشد.

سایت‌هایی که کند هستند و دیر بارگذاری می‌شوند، از نظر گوگل نامطلوب می باشند، زیرا کاربران نمی‌توانند به راحتی با این سایت ها تعامل کافی داشته باشند. بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت شما، تنها برای خشنود کردن دل گوگل نیست؛ بلکه ارزش قائل شدن برای وقت کاربران شما است. 1-کاملاً واضح است که گوگل برای تشکیل قطعات SGE، منابع معتبر و تخصصی را انتخاب می‌کند. به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما شامل تحلیل‌های تخصصی است و به گوگل ثابت کنید که وب‌سایت شما یک سایت تخصصی است. بک لینک های با کیفیت بالا و مرتبط،  استفاده از نویسندگان متخصص می‌تواند به شما کمک کند. به عبارت دیگر، گوگل به دنبال محتواهایی است که توسط افراد واقعی با دانش و تجربه کافی تولید شده باشند و بتوانند به کاربران کمک کنند تا به پاسخ سؤالات خود برسند.

وب‌سایت‌هایی که در نتایج جستجو، رتبه بالاتری دارند، اغلب قابل اعتمادتر و معتبرتر تلقی می‌شوند. با اجرای بهترین شیوه‌ها در سئو، کسب‌وکارها می‌توانند خود را به عنوان رهبران صنعتشان معرفی کرده و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند. اهمیت روزافزون رتبه‌بندی موبایل‌محور نشان‌دهنده نقش غالب دستگاه‌های تلفن همراه در استفاده از اینترنت است. هم‌چنین این امر به بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای عملکرد موبایل به منظور حفظ رتبه‌بندی رقابتی نیاز دارد. تجربه کاربر (UX) به یک فاکتور حیاتی تبدیل خواهد شد، چون هسته حیاتی گوگل (Core Web Vitals) بر نیاز به وب‌سایت‌هایی با بارگذاری سریع، تعاملی و دارای ثبات بصری تاکید می‌کند.

سعی کنید درک کنید که فرآیندهای SEO/IT/محتوای مشتری چگونه تنظیم شده‌اند و چگونه کار می‌کنند. احتمالاً شهرت Gemini همچنان در نوسان باقی می‌ماند زیرا در برابر پیشرفت‌های رقبا محک زده می‌شود و مدل هوش مصنوعی همچنان به یادگیری و یادگیری سریع‌تر در پی استقرار عمومی آن ادامه می‌دهد. با استفاده از دستورات، Gemini می‌تواند کد تولید کند و متن و تصاویر را ترکیب کند. همچنین می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد داده‌ها و ورودی‌های چندوجهی بفهمد، استدلال کند و بینش‌هایی ارائه دهد. روی مقطعی از قابلیت استفاده، تبدیل، برتری فنی و خروجی محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنید. بنابراین، یک برداشت عملی و عملی در این زمینه به این معنی است که سئوکاران باید شکاف را در مورد انتظارات کسب‌وکارشان از جستجو و اینکه در این مسیر قرار دارند، ببندند.

در سال 2024، لینک‌سازی طبیعی و باکیفیت همچنان یکی از عوامل مهم در سئو باقی مانده است. ساخت بک‌لینک‌های معتبر از سایت‌های با اعتبار بالا به بهبود رتبه سایت شما کمک می‌کند. Google Ads Keyword Planner یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای کیورد ریسرچ است که توسط خود گوگل ارائه شدهه است. این ابزار در ابتدا برای کمک به تبلیغ‌کنندگان Google Ads طراحی شد، اما به دلیل دقت بالا و اطلاعات مفیدی که ارائه می‌دهد، به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای سئو هم تبدیل شده است. این کلمات توسط کاربرانی استفاده می‌شوند که در مرحله مقایسه و بررسی هستند و هنوز تصمیم نهایی برای خرید نگرفته‌اند. برای مثال «مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ»، «بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴» و «بررسی ایرپاد پرو ۲» از این نوع کلمات کلیدی هستند.

با انتشار هوش مصنوعی، تنها چیزی که همه ما می‌توانیم از هم‌اکنون تا پایان زمان پیش‌بینی کنیم، نوآوری فناوری سریع‌تر است. این منجر به تغییرات تقریباً دائمی در نحوه تفکر و کار ما در مورد صنعت سئو می شود که با – به جرأت می توانم بگویم – تحولات مشخص خواهد شد. در سال 2024، من فکر می‌کنم سئوکاران باید یک قدم از حباب الگوریتمی خارج شده و شروع به بررسی روندهای محتوایی کنند که خود گوگل روی آنها متمرکز است. به سادگی، گوگل، همانطور که معمولاً اینطور است (من می گویم معمولاً برای فاکتور جنگ های هوش مصنوعی)، بر گرایش های کاربران در حال ظهور و ترجیحات مصرف متمرکز است. پرس و جوهای قدیمی مقاصد جدیدی داشتند و پرس و جوهای جدید باید توسط الگوریتم درک و پردازش می شدند. و من فکر می کنم بخشی از دلیل آن هوش مصنوعی است، اما فکر می کنم فراتر از هوش مصنوعی است.

ادغام محتوای ویدیویی و قابلیت‌های جستجوی بصری هم گسترش خواهد یافت و روش‌های جدیدی برای جذب مخاطبان ارائه می‌دهد. گوگل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای رتبه بندی وب سایت ها و درک محتوای آنها استفاده می کند. سازمان ها باید از ابزارها و تکنیک های SEO مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو استفاده کنند. درحال‌حاضر با استفاده از هوش مصنوعی در سئو می‌توانید تجربۀ کاربری، ترافیک ارگانیک و رتبۀ صفحات خود را بهبود ببخشد و در هزینه‌های خود به‌شکل معناداری صرفه‌جویی کنید. برای مثال، اگر در زمینۀ بازاریابی محتوایی فعالیت می‌کنید، می‌توانید استراتژی خود را به ابزارهای هوش مصنوعی ارائه دهید و از آن‌ها راه‌حل‌هایی برای افزایش کیفیت محتواها و ارائۀ توصیه‌های کاربردی درخواست کنید. جستجوی صوتی، شخصی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی و معیارهای تجربه کاربر، استراتژی‌های سئو را شکل می‌دهند.

مثلا همین آپدیت جدید گوگل که در مارس 2024 انجام شد و بروزرسانی هسته اصلی گوگل برای مبارزه علیه اسپم منتشر شد. آن‌ها هنوز یکی از ستون‌های کلیدی سئو هستند، اما الزامات مربوط به کیفیت آن‌ها و بررسی توسط گوگل هر روز  سخت‌گیرانه‌تر می شوند. علاوه بر این، به نظر می رسد که نشانگرهای هرزنامه به فیلتر کردن صفحات با کیفیت پایین کمک می کنند. اولاً، با توجه به توسعه و پذیرش SGE بهینه بودن تجربه کاربری یک صفحه اولویت دارد؛ گوگل برای اینکه تصمیم‌ بگیرد که یک صفحه برای قطعات SGE، مناسب است یا خیر، ابتدا باید آن صفحه را اسکن کند. اگر محتوای آن صفحه توسط تصاویر سنگین و غیر قابل خواندن مسدود شده باشد، گوگل ممکن است آن صفحه را خالی در نظر بگیرد. تجربه مولد جستجوی گوگل یا SGE که مخفف Search Generative Experience یک سیستم جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است و در دنیای سئو سر و صدای زیادی به پا کرده است.

این تغییرات پایه و اساس استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال را تغییر می‌دهند و شرکت‌ها را وادار می‌کنند تا با تطبیق و نوآوری جلوتر از منحنی بمانند. همانطور که فناوری های جدیدی مانند هوش مصنوعی (AI) و پردازش زبان طبیعی (NLP) به بلوغ می رسند، آنها اساساً نحوه تفسیر و اولویت بندی محتوا توسط موتورهای جستجو را تغییر می دهند. در نهایت، این بدان معنی است که اگر می خواهید دید و ارتباط را حفظ کنید، باید دائماً تنظیم دقیق کنید استراتژی سئو. سئوی موثر با اطمینان از کاربرپسند بودن وب‌سایت، بارگذاری سریع و طراحی واکنش‌گرا برای موبایل (mobile-responsive)، تجربه کاربر را بهبود می‌دهد. این به حفظ بازدیدکنندگان، کاهش نرخ پرش (bounce rates) و افزایش تعامل کمک می‌کند و در نهایت منجر به نرخ تبدیل (conversion rates) بالاتر می‌شود.

با این حال، این نوع کلمات بسیار رقابتی‌اند و برای دستیابی به رتبه‌های بالا در نتایج جستجو، معمولاً نیاز به صرف هزینه قابل‌توجهی دارند. علاوه بر این، هدف جستجو در این عبارات به‌وضوح مشخص نیست؛ به‌عنوان مثال، ممکن است فردی با جستجوی «لپ‌تاپ» قصد خرید داشته باشد، درحالی‌که شخص دیگری به‌دنبال اخبار جدیدترین مدل‌های لپ‌تاپ باشد. کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو می‌کنند، به صفحه شما می‌رسند. به طور کلی، با روند رو به رشد هوش مصنوعی، سئو سازمانی تأثیر قابل توجهی در موفقیت یک شرکت در فضای آنلاین دارد. با توجه به تغییرات در روند سئو و رشد هوش مصنوعی، شرکت‌ها باید با رویکردهای نوآورانه و هوشمندانه درباره سئو و محتوا، تلاش کنند تا در محیط رقابتسئو سازمانی خود به جایگاه برتری دست یابند. الگوریتم‌های موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر و پیچیده‌تر شدن هستند و برای به روز ماندن و کسب رتبه‌های برتر، نیاز به دانش و تخصص سئو وجود دارد.

تمرکز روی کلمات کلیدی را فراموش کنید و در عوض روی پاسخ دادن به سؤالاتی که مردم در مورد موضوع دارند تمرکز کنید. ما می توانیم جلوی نظم و انضباطی را بگیریم که کار آن تولید محتوا ، گرفتن پیوندها و بهبود وب سایت ها است. ما می توانیم صنعتی باشیم که با استفاده از وسعت تخصص دامنه که هیچ صنعت دیگری نمی تواند با آن مقایسه کند ، چقدر مشاغل مفید برای مخاطبان خود را بهبود می بخشد. از سوی دیگر، موضوعات مرتبط با مسائل پزشکی و مالی همچنان در گوگل جستجو می شوند. بنابراین، مهم است که بفهمید مخاطب هدف شما کجا جستجو می کند و استراتژی محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنید. برای رقابتی ماندن در SERP، متخصصان سئو و استراتژیست‌های محتوا باید استراتژی‌ای را بپذیرند که شامل ایجاد و بهینه‌سازی محتوای چندوجهی باشد – یعنی محتوایی که شامل ویدئو، صدا، و تصاویر و همچنین متن باشد.

این کار می‌تواند با بهبود محتوای هر نسخه و ارائه اطلاعات متناسب با مخاطبان هر کشور انجام شود. در نهایت، برای موفقیت در سئو، باید به طور مداوم عملکرد سایت خود را تحلیل و بهینه‌سازی کنید. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول به شما کمک می‌کنند تا عملکرد صفحات مختلف سایت خود را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. این سه شاخص به طور مستقیم بر رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل تأثیر می‌گذارند و بهبود این معیارها به بهبود رتبه سایت کمک شایانی خواهد کرد. استفاده از CDN (شبکه توزیع محتوا)، بهینه‌سازی تصاویر، و کاهش حجم کدها می‌تواند بهبود قابل توجهی در Core Web Vitals شما ایجاد کند.

از طرف دیگر، این روزها اکثر افراد بیشتر از گذشته محتواهای ویدئویی تماشا می‌کنند و لازم است برای تولید این فرمت محتوایی استراتژی محتوایی قوی‌ای بچینید. فقط باید حواستان باشد که محتوای متمایزی تولید کنید که ارزشی به مخاطب هدیه دهد. چالش متخصصان سئو که بیش از پنج سال در سئو بوده اند این است که آنها مجبور هستند مهارت های جدیدی از استفاده از ابزارهای AI را سازگار و یاد بگیرند. لبه ای که آنها دارند درک می کنند که چگونه جستجو چگونه تکامل یافته است به آنها کمک می کند تا به صورت کلی تر به نظر برسند و دانش عمیق تری را برای حل مسئله به ارمغان بیاورند. با گسترش سریع ، تا سال 2024 ، بیش از 10 موتور جستجو از آن پشتیبانی می کنند و صدها میلیون وب سایت از آن پشتیبانی می کنند. ما می توانیم بودجه های پیوند پیوند خود را در آموزش کارکنان مرکز تماس خود سرمایه گذاری کنیم ، تجربه کاربری خود را مرور کنیم و دسترسی خود را بهبود بخشیم.

بخش 230، قانونی که از پلتفرم هایی مانند فیس بوک، تیک تاک و گوگل در برابر مسئولیت محتوای تولید شده توسط کاربر محافظت می کند، ممکن است در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مورد بررسی قرار گیرد. اگر نتایج حاصل از هوش مصنوعی نادرست یا گمراه کننده باشد چه کسی مسئول است؟ علاوه بر این، پذیرش و اعتماد کاربران به این فناوری جدید با عدم اطمینان همراه است. در حالی که گوگل ممکن است موقعیت غالب خود را برای آینده قابل پیش بینی حفظ کند، چشم انداز بازیابی اطلاعات دستخوش تغییری ظریف اما عمیق است. این تغییر در اتکای فزاینده Gen Z به پلتفرم هایی مانند TikTok و Reels به عنوان منابع جایگزین اطلاعات منعکس شده است. اگر این پلت فرم های رسانه های اجتماعی به طور فزاینده ای به عنوان موتورهای جستجوی واقعی برای جمعیت جوان تر عمل می کنند، برندها باید استراتژی های SEO خود را اصلاح کنند. به جای تمرکز فقط بر روی موتورهای جستجوی سنتی، آنها باید تنوع پلتفرم های آنلاین را بپذیرند و تولید و بهینه سازی محتوای خود را بر این اساس تطبیق دهند.

آینده SERP بر توانایی ما به عنوان یک صنعت برای ارتقاء و ارائه محتوایی است که به جای محتوایی که SERP را شکل می دهد، فرهنگ را شکل می دهد. به جای تمرکز صرفاً بر اثرات بالقوه SGE بر ترافیک وب، ممکن است عاقلانه‌تر باشد که به پیشرفت‌های خود الگوریتم گوگل توجه کنیم. این پیشرفت‌ها می‌توانند پیامدهای مهم‌تری برای SEO و ترافیک وب نسبت به معرفی SGE داشته باشند. به طور همزمان، گوگل با غنی‌سازی اطلاعات محصول و ساده‌سازی ارتباط بین خرید آنلاین و فروشگاهی، تجارت الکترونیک را تغییر می‌دهد و خود را به عنوان رقیب سرسخت آمازون قرار می‌دهد. افزایش تولید محتوا با ربات‌های گفت‌وگومحور افراد زیادی را به این بخش بدبین کرده ‌است و باعث شده اعتبار گروه‌ها زیر سؤال برود. البته یادمون نره که هوش مصنوعی یه شمشیر دو لبه ست و در عین مفید بودن، می‌تونه آسیب‌زننده هم باشه.

نکته کلیدی ایجاد محتوای ویدئویی جذاب، مرتبط و بهینه‌شده‌ای است که با نیازها و ترجیحات مخاطبان شما همسو باشد. این رویکرد برای  شناسایی و درک عمیق‌تر نیازها و علایق کاربران است و به موتورهای جستجو این امکان را می‌دهد تا نتایجی دقیق‌تر و مرتبط‌تر با هر فرد ارائه دهند. به عنوان یک متخصص و محقق در زمینه سئو (SEO)، باید تأکید کنم که یکی از جنبه‌های کلیدی در عصر دیجیتالی امروز، شخصی‌سازی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است که مبتنی بر الگوها و رفتارهای کاربران است. SGE به عنوان یک ابزار قدرتمند، بهترین نتایج موجود در SERP را جمع‌آوری کرده و به صورت خلاصه‌ای به کاربران ارائه می‌دهد. برای اینکه محتوای ما در SGE نمایش داده شود، باید در نتایج برتر گوگل قرار داشته باشیم.

هرچه محتوای شما سازماندهی‌تر شده باشد، خواندن و ارزیابی آن برای موتورهای جستجو آسان‌تر است. به همین دلیل، در سئو 2024، نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته (Structerd data markup) همچنان اهمیت دارد. از حالا دیگر داشتن تجربه در تولید محتوای تخصصی برای گوگل از اهمیت خاصی برخوردار است. به عنوان مثال، یک بنیانگذار آژانس سئو، تجربه واقعی در دنیای سئو را دارد و می‌توان با اطمینان درباره تجربه و روند سئو 2024 صحبت کند. بروزرسانی محتوای قدیمی سایت یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود سئو و افزایش ترافیک ارگانیک است.

اما مهمترین نکته این است که ما باید به عنوان انسان، نقش خود را در این فرآیند حفظ کنیم و از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار برای افزایش بهره‌وری و خلاقیت خود استفاده کنیم. تا سال 2026، بیش از نیمی از کاربران اینترنت در ایالات متحده از دستیار صوتی استفاده خواهند کرد. نمی‌توان انکار کرد که جستجوی صوتی در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره ما شده است. به منظور دستیابی به این هدف، گوگل قصد دارد تعداد مرتبه‌های کرال کردن در صفحات وب را کاهش دهد. کاهش خزیدن یا همان کرال کردن به حفظ منابع محاسباتی کمک می‌کند و یکی از تغییرات ساده‌ترین قابل اجرا توسط گوگل در راستای طرح‌های پایدار است.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/